Borde du ha skickat tillbaka något till Havanna Shoes? Så ta en titt här, där guidar vi dig till en enkel och snabb retur. Kom ihåg att på Havanna Shoes erbjuder vi 30 dagars returrätt. OBS: 🎁 Julklappar byts med förlängd ångerrätt fram till 15 januari 🎁

Vi erbjuder att du kan köpa en GLS returetikett genom oss:
Klicka här för att beställa en returetikett för 39 DKK:
https://havanna-shoes.dk/products/gls-returlabel

Du köper och betalar helt enkelt för denna produkt precis som för vilken annan vara som helst. När köpet är genomfört får du en orderbekräftelse och sedan en returetikett till din mail.

Om du väljer att skicka en retur utanför vår returportal ska paketet skickas till vår
företagsadress :
Ivar Lundgaards Vej 23, 7500 Holstebro

Vi hämtar inte ut paket som skickas till en paketbox och vi tar inget ansvar för paket som inte levereras med Track & Trace. Kontrollera med fraktbolaget om de levererar till företagsadresser, så att ditt paket inte omdirigeras till en paketbutik.

Vi tar endast tillbaka varor som är i oanvänt skick.


Hur du returnerar din vara

1. Skorna ska returneras i originalförpackning
1. Packa föremålet säkert i en påse eller låda
2. Bifoga en lapp med ordernummer.
3. Lämna över paketet till en GLS Paketbutik.
4.
Vi behandlar din retur inom 1-3 arbetsdagar efter mottagandet. Under större kampanjer som Black Friday, REA mm. längre handläggningstider kan förekomma.


Utbyta

Om du vill byta en vara måste du skicka tillbaka varan till oss och sedan lägga en ny beställning i webshopen. På så sätt säkerställer vi den enklaste och snabbaste leveransen av din nya vara.


Klagomål

Om du har köpt en produkt av oss som du vill klaga på är det viktigt att du kontaktar oss så snart som möjligt så snart reklamationen upptäcks.

Skicka ett mail med bilder, beskrivning av ditt klagomål och ordernummer till support@havanna-shoes.dk .

Du kan klaga om en vara går sönder mindre än 2 år efter köpet. Detsamma gäller om du upptäcker att produkten saknar funktioner som utlovades eller förväntades när du köpte den.

Om du upptäcker ett fel under de första 6 månaderna efter köpet antas det ha funnits vid köptillfället. Samma regel gäller inte för de återstående 18 månaderna och det är alltså i princip du som ska bevisa att felet fanns vid köptillfället.

Om du är tveksam är du alltid välkommen att kontakta oss på tel 72 19 73 00 om du har några frågor.